fbpx

PPL / MAGÁNPILÓTA SZAKSZOLGÁLATI ENGEDÉLY

Ez a szakszolgálati engedély szükséges ahhoz, hogy akár magasabb szintre is tudj lépni a repülésre, hiszen itt 15 óra többlet oktatással mélyebb ismeretekre teszel szert, ami feltétel ahhoz, hogy például oktató vagy kereskedelmi pilóta légy. Ez persze nem kötelező dolog, azonban amennyiben mélyebb tudásra vágysz, de csak hobbi szinten repülnél, akkor ezt ajánljuk Neked!

A Magán Pilóta Engedély kizárólag magáncélú repülésre használható. Barátokat, ismerősöket, családtagokat vihetsz magaddal a fedélzeten. Kereskedelmi tevékenység nem végezhető, munkát nem vállalhatsz vele.

A PPL-nél nincs repülőgép típus határ, mint a LAPL-nél. Itt további gép típusokat szerezhetsz meg: akár többszemélyes egymotoros, illetve kétmotoros géptípusokat is. A LAPL és PPL szakszó típus is csak magán célú lehet.

PPL – Private Pilot License. Magánpilóta szakszolgálati engedély. A Part-FCL FCL.205.A pontja szerint A PPL(A)-engedélyes jogosultságai a nem kereskedelmi célból üzemeltetett repülőgépeken vagy motoros vitorlázókon parancsnokpilóta vagy másodpilóta-feladatkör nem díjazás ellenében történő ellátására terjednek ki, azonban repülésoktatásért vagy vizsgáztatásért a PPL engedélyes részesülhet díjazásban.

Mire készülj? Mik is a feltételek?

  1. Légy minimum 17 éves
  2. Elméleti tanfolyam, melyet igyekszünk a növendékek időbeosztásához igazítani, hiszen sok múlik ezen. Saját oktatóinkkal, saját tantermünkben vagy egyéb szervezett helyen bonyolítjuk. A tanfolyam alatt átvesszük a legfontosabb elméleti tételeket, és felkészítünk a hatósági vizsgára. A vizsgán 9 tantárgyból kell megmutatni a tudásod:
    – Légijog
    – Általános légijármű ismeret
    – Repülés tervezés- és teljesítmény
    – Emberi teljesítőképesség
    – Meteorológia
    – Navigáció
    – Üzemeltetési ismeretek
    – Repülés alpjai
    – Kommunikáció
    Természetesen helyetted nem tudunk tanulni, de mindent megteszünk a siker érdekében. Ha kell plusz órákat is díjmentesen biztosítunk, hiszen a cél közös.
  3. Szükséges egy orvosi alkalmassági vizsgálat (minimum 2-es osztályú), amitől nem kell megijedni, hiszen nem vadászpilóta képzésre jelentkezel. Ha alapjában véve jól érzed magad és nincs komolyabb egészségügyi problémád, itt sem lehet semmi gond.
  4. Gyakorlati repülés, melyet teljes hozzád és természetesen az időjáráshoz igazítva bonyolítunk. A gyakorlati repüléseket általában az elmélettel párhuzamosan már elkezdjük. Ez 45 óra repülést jelent. Ebből 20%-át egyedül kell teljesítened, a maradék 80%-ban melletted leszünk 😀
  5. Hatósági vizsga az, amely a folyamatot zárja. Itt egy vizsgabiztos előtt kell bizonyítani tudásod, ami már ott lesz benned a repüléseid után! 😀